Udgivelser

Her finder du et udvalg af Pindstrupskolens udgivelser, som du kan dykke ned i for at blive klogere på skolens pædagogiske metoder.

Øverst kan du læse lidt om de enkelte udgivelser. De kan hentes i PDF-format nederst på siden.

Skole- og forældresamarbejde

Skole- og Forældresamarbejde
af Henrik Jørgensen, 2016

Pjecen er et bud på løsning af samarbejdsopgaven, når den er rigtig svær: Når et barn er i problemer. Det vigtige budskab er, at når det indtræffer, så er både skolen, familien og barnet i problemer. Problemet skal derfor beskrives af parterne i fællesskab, løsninger skal findes i fælleskab og planer til at gennemføre dem aftales i fællesskab.

Børn gør det rigtige - hvis de kan

Børn gør det rigtige – hvis de kan!
af Jytte Kanne Hansen og Lone Bridal Hansen, 2012

Inklusionens grundtanke om at skabe lige muligheder for alle er smuk og hvis den skal lykkes skal der tænkes didaktisk kreativt og differentieret i udstrakt grad. Skrivelsens første del har sigte mod praksis med små afsnit vedr. lærerens planlægning i forhold til at modtage en dreng med ADHD. Igennem en case illustreres det, hvordan vi forestiller os lærerens praksis, både undervisningsfagligt og pædagogisk. Anden del er en rundtur gennem forskellige specialpædagogiske metoder og teoretikere.

ATLASS

Staff experiences in learning ATLASS in a special school setting in Denmark: a qualitative analysis (engelsk)
af Signe Lo Scott Larsen, Michael McCreadie og Andrew McDonnell, 2019

When staff come to autism for the first time, they often want to know how best to deal with behaviours they find challenging. The ATLASS approach seeks to enable staff to understand their own stress levels and the impact of this on the people they work alongside in addition to the causes and effects of stress in autism.

Skole og forældresamarbejde

Børn gør det rigtige - hvis de kan

Shape Created with Sketch.

Staff experiences in learning ATLASS...